Blogi

Minttusmoothie


Smoothie on mielestäni mahtava keksintö; blenderin syövereihin saa uppoamaan ison osan suositellusta päivittäisestä kasvisten ja hedelmien saannista, ja häviääpä sinne jopa sellaisia ruoka-aineita, joista ei normaalisti niin välittäisi. Jos ei ole esimerkiksi tottunut tummanvihreiden lehtivihannesten, kuten lehtikaalin tai pinaatin, makuun, voi niihin tutustumiseen aloittaa hedelmien seassa smoothiessa – niiden läsnäoloa ei huomaa kuin väristä! Tämä on muuten toimiva keino myös lasten tutustuttamisessa erilaisiin kasviksiin; runsaasti hedelmiä sisältävässä smoothiessa lapsille tyypillisesti maistuvat hedelmäiset, makeat maut dominoivat eikä muihin makuihin tule kiinnitettyä niin huomiota.

Tämänkertainen reseptikin on rakennettu juuri tällä periaatteella. Muuten ihanan kermainen smoothie saa raikkautta mintusta ja sitruunamehusta, ja kuin vahingossa sinne on uponnut myös muutama kourallinen pinaattia ja lehtikaalia ;-)

Minttusmoothie (1-2 hengelle)

2 pakastettua banaania

1 keskikokoinen päärynä

½ avokado

kourallinen lehtikaalia

kourallinen pinaattia (tai muutama pakastepinaattikuutio)

muutama mintunoksa

1-2 tl sitruunamehua

kasvimaitoa (haluamasi koostumuksen mukaan)

(muutama tippa piparminttuöljyä)

Huuhtele lehtivihannekset ja poista lehtikaalista keskimmäinen, paksu ruoto. Lisää kaikki ainekset blenderiin ja soseuta tasaiseksi. Voit käyttää myös sauvasekoitinta, mutta banaanien kannattaa antaa silloin hieman sulahtaa ennen soseuttamista. Nauti sellaisenaan tai kulhosta lempilisukkeidesi kanssa!

#smoothie #välipalat #aamupala #arjenpelastus #nopeatruoat #resepti #reseptit #soijaton #sitruuna #juomat #jälkiruoka #fitness

Katso myös nämä tekstit
Uusimmat tekstit
Arkisto
Hae asiasanoilla
No tags yet.
Seuraa meitä somessa
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle

© 2019 Vegan Fitness Oy