© 2019 Vegan Fitness Oy

Blogi

Apua rentoutumiseen, osa 2

December 23, 2017

 

Edellisestä rentoutus- ja meditaatiokirjoituksestani tuli niin paljon positiivista palautetta, että päätimme nauhoittaa muutaman meditaation edellisten lisäksi!

 

Huomaathan, ettei ole niin sanotusti oikeaa ja väärää tapaa meditoida tai rentoutua. Voit kokeilla läpi erilaisia koulukuntia ja eri ohjaajia, kunnes löydät itsellesi sopivan tyylin.

 

Toivottavasti näistä harjoituksista on sinulle hyötyä.

 

 

Kolmen minuutin meditaatiot

 

Miellän nämä lyhyet meditaatiot SOS-meditaatioiksi. Ne tilanteet, joissa aivosi kulkevat tuhatta ja sataa ja kaipaat vain pienen hetken itsellesi, selkeyttääksesi ajatuksesi, ovat oiva hetki kolmen minuutin meditaatiolle.

 

Voit valmistautua meditaatioon käymällä istumaan tuolille tai lattialle. Ota hyvä asento, laita nauha käyntiin ja sulje silmäsi.

 

Tuttuun tapaan ääninauhoissa on "paljas" versio ilman taustaääniä sekä myös äänimaisema heinäsirkkojen kanssa.

 

 Kolmen minuutin meditaatio ilman taustaääniä

 

Kolmen minuutin meditaatio heinäsirkka-äänimaisemalla

Seitsemän minuutin meditaatiot

 

Seitsemän minuutin meditaatioissa fokus on hengittämisessä ja vatsan alueen tunnustelussa. Jos huomaat, että seitsemän minuuttia on liian pitkä aika istua ilman tukea, käy istumaan sohvalle tai nojatuoliin tai vaihtoehtoisesti voit istua lattialla, selkä seinää vasten tuettuna. Tarkoituksena on, ettet turhaan joudu korjaamaan asentoasi useampaan otteeseen harjoituksen aikana - voit keskittyä harjoitukseen paremmin, kun asennon etsimiseen ei mene turhaa energiaa ja aikaa.

 

 

Seitsemän minuutin meditaatio ilman taustaääniä

 Seitsemän minuutin meditaatio heinäsirkka-äänimaisemalla

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Katso myös nämä tekstit

Vegaanin lautasmalli

November 21, 2018

1/10
Please reload

Uusimmat tekstit