© 2019 Vegan Fitness Oy

Blogi

Apua rentoutumiseen

November 15, 2017

Tiedän, miltä tuntuu olla stressaantunut. Tiedän miltä tuntuu, kun herää aamuyöstä siihen, että päässä vilisee lista tekemättömistä asioista. Varsinaista "viiden minuutin quick fixiä" minulla ei ole tarjolla, mutta suosittelen kokeilemaan erilaisia rentoutusharjoituksia. Olen nauhoittanut sinulle pari sopivaa ääninauhaa ja lisännyt ne YouTubeen. Voit käyttää nauhoja aina, kun tuntuu että olet rentoutuksen tarpeessa.

 

Tein kummastakin ääninauhasta kaksi eri versiota: toisessa on heinäsirkkoja tai linnunlaulua taustalla, toisessa ääninauha on "paljas". Voit siis itse arvioida, kumpi näistä sopii sinulle paremmin. Huomaa, että harjoituksia ei voi tehdä väärin. Ei hätää, vaikket osaisi ensimmäisellä kerralla rentoutua täysin. Opit sen ajallaan. 

 

 

Meditaatioharjoitus

 

Nämä meditaatioharjoitukset saat toteuttaa istuen, esimerkiksi sohvalla tai sängynreunalla. Huomaa, että kaikki harjoitukset on tarkoitus tehdä itselle mahdollisimman lempeään sävyyn. Älä siis pakota itseäsi mihinkään, joka ei tunnu sinulle sopivalta. Meditaatiomenetelmiä on useita - tässä on esiteltynä vain yksi. Lisää on luvassa myöhemmin, lupaan sen!

 

 

Syvärentoutus

 

Syvärentoutusharjoitukset toteutetaan selinmakuulla, esimerkiksi sängyssä maaten. Jos olet kovin uupunut, on mahdollista että nukahdat rentoutusharjoituksen aikana. Se on ihan ok! Ehkä tarvitsit pieniä torkkuja. Jos huomaat, ettet voi toteuttaa harjoitusta ilman että nukahdat, voit siirtyä harjoittelemaan rentoutumista istuen. 

 

 

 Toivottavasti näistä harjoituksista on hyötyä!

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Katso myös nämä tekstit

Vegaanin lautasmalli

November 21, 2018

1/10
Please reload

Uusimmat tekstit