Blogi

Suklainen proteiinipuuro

"Vegaanisella ruokavaliolla on haastavaa saada tarpeeksi proteiineja" on lausahdus, jota kuulen valmentajakollegoiltani liian usein. Vegaaninen ruokavalio voi olla täysipainoinen ja hyvinkin korkeaproteiininen, kunhan jaksaa käyttää mielikuvitustaan. Tässä reseptissä veganisoin tutun proteiinipitoisen fitness-aamupalan: vegaaninen proteiinipuuro, olkaa hyvät!

Suklainen proteiinipuuro

1 dl kaurahiutaleita

3 dl vettä (ja lisää tarvittaessa)

1/2 dl kasviproteiinijauhetta, esim. Leader Soy protein (suklaanmakuinen)

1 rkl maapähkinä- tai mantelivoita

2 dl vapaavalintaisia marjoja

* Laita kaurahiutaleet ja vesi mikronkestävään astiaan ja keitä puuro mikrossa kypsäksi. Huomaa, että puuro saa jäädä velliksi.

* Lisää kypsän puuron sekaan kasviproteiinijauhe. Lisää tarvittaessa vettä, jotta puuron koostumus ei jää liian kuivaksi.

* Koristele puuro pähkinävoilla ja valitsemillasi marjoilla. * Nauti hymyissä suin.

Energiaa noin 400 kcal, proteiineja 32,5 g. Huomaathan, että energiasisältö ja proteiinipitoisuus vaihtelee riippuen siitä, mitä proteiinivalmistetta ja pähkinävoita käytät.

#ruokavalio #terveellinenruoka #proteiinipitoinen #aamupala #reseptit #fitness

Katso myös nämä tekstit
Uusimmat tekstit
Arkisto
Hae asiasanoilla
No tags yet.
Seuraa meitä somessa
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle

© 2019 Vegan Fitness Oy